top of page

תאורה למטבח


תאורה למטבח מורכבת ממענה למגוון הפעילויות המתרחשות בחלל חשוב זה, ועל כן סוגי התאורה בו שונים ומגוונים.

מענה מוצלח עבור תאורה למטבח הוא שילוב נכון של מספר סוגי תאורה-תאורה משימתית, תאורה מדגישה, תאורה כללית ותאורה דקורטיבית.

תאורה למטבח - משימתית

בראש ובראשונה המטבח הוא מקום המשמש לבישול. לשם כך דרושה תאורה למטבח חזקה וממוקדת למשטחי העבודה ולכיור. כדי למנוע הצללה מומלץ להשתמש במספר גופי תאורה למטבח. ישנה אפשרות לנצל ארונות עליונים או מדפים למיקום גופים אלה.

שימוש בגופי תאורה קטנים אך דקורטיבים ומעוצבים ,יהווה הפתעה מרעננת ושונה מהספוטים הטכניים המצויים והמוכרים בתחום זה.

תאורה למטבח - מדגישה

המטבח המודרני מהווה מקום מפגש טבעי וחשוב לבני המשפחה, בעיקר בשעות הערב, תאורה תלויה מעל השולחן מגדירה את אזור האכילה ומאירה אותו.

ניתן להשתמש בגוף מרכזי אחד או במקבץ גופים קטנים (תאורה למטבח במתח נמוך), בהתאם לגודל השולחן ולפיזור הרצוי של האור.

גופי תאורה תלויים למטבח יוצרים אוירה אינטימית בחלל המטבח. יש להקפיד על גובה התליה , למניעת סינוור או התנגשות בהם. בשל היותם מוקד מושך תשומת לב ,יש חשיבות רבה לבחירת גופים מרשימים מעוצבים ואיכותיים.

תאורה למטבח - כללית

להתמצאות בחלל המטבח ולתחושת המרחב בו, דרושה תאורה כללית הממוקמת בד''כ בתקרת המטבח.

תאורה זו מושגת בעזרת גופים צמודי תקרה המפזרים את האור כלפי מטה, או לחילופין גופי אפלייט המכוונים כלפי מעלה ומאירים את תקרת המטבח, כאשר האור המוחזר ממנה מאיר את חלל המטבח.

תאורה למטבח - דקורטיבית

המטבח המודרני מהווה חלק אינטגרלי משאר החללים הציבוריים של הבית, פינת האוכל וחדר המגורים, ולרוב הוא פתוח בחלקו לחללים אלה. לכן מתבקשת חשיבה עיצובית המשכית, המתיחסת תאורה למטבח כחלק מתאורת פינת האוכל וחדר הסלון.

תאורת רקע מעוצבת לאוירה חמימה ונעימה בחללים אלה תתקבל בעזרת שימוש במנורות קיר, שהאור הבוקע דרכן מאיר למעשה את קירות הבית וכך מואר החלל כולו.

קו המוצרים של מנורמיקה מאפשר לבחור שפה עיצובית אחידה למגוון סוגים שונים של גופי תאורה למטבח, כך שהקו העיצובי הנבחר יוביל למגוון פתרונות תאורה ברחבי הבית.

לכל סגנון עיצובי יש ואריאציות רבות, הן במידות, בסוגי החומר, בשימוש בגלזורות והן בסוגי הגופים: תליה, קיר, צמוד תקרה וכו'.

ככל שהבית יכיל מקורות אור שונים ומגוונים, תתקבל תוצאה מרהיבה ותלת מימדית, שתאפשר להתאים את החלל לפעילות הרצויה בו, ולאוירה הנדרשת בזמן נתון.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page